Nyheter varje vecka Fraktfritt från 699 kr Alltid prisvärt
  1. Ångerrätt och returer

Om du vill returnera en vara har du ångerrätt. Du ska då inom 14 dagar från och med den dag då du har hämtat ut din order, i enlighet med gällande konsumentlagstiftning, returnera varan/varorna. Beställningsvaror med längre leveranstid, ofta producerade utifrån din beställning utöver ordinarie sortiment, samt måttbeställda varor särskilt tillskurna för dig som kund, kan ej returneras. Ångerrätten är ej tillämplig för företag.

Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Detta gäller ej hygienartiklar som textilier i sängen – se nedan. Kläder får provas men inte användas.

Följande information ska medfölja din retur:

  • Ditt namn
  • Din adress
  • Ordernummer för den vara du vill returnera
  • Artikelnummer för den vara du vill returnera
  • Orsak till returen (utövande av ångerrätt)

Du kan även använda Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt (se www.konsumentverket.se).

Har du frågor angående ditt ångrade köp kontaktas vår kundservice genom e-post till kundservice@nolhagahem.se eller per telefon till 010-510 08 31. 

Vid returer förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för eventuell värdeminskning om du har använt varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att testa varans egenskaper och funktion eller på annat sätt förstört varan eller dess emballage så den ej till fullt pris kan säljas till annan. 

Detta gäller inte så kallade hygienartiklar såsom underlakan, täcken, sovkuddar, påslakan, plastad frotté, örngott, sängtoppar, madrasskydd, sängkappor, överkast och liknande. Dessa får ej tas ur sin förpackning. Färg och kvalitet kan kontrolleras genom att öppna fliken utan att ta ur varan ur förpackningen. Returneras varan i annat skick kan återbetalning ej ske.

När vi har fått varan i retur kontrollerar vi om den har använts, förstörts eller smutsats ner. Prisavdragets storlek bestäms i varje enskilt fall beroende på vilken värdeminskning som har uppstått på grund av hanteringen alternativt uteblir återbetalning om varan är i sådant skicka att den ej går att sälja igen. Observera att alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalförpackningen i en annan förpackning. Den ursprungliga banderollen och varans emballage ska vara oskadat.

Vid utnyttjande av ångerrätten ska varan (utom möbler – se nedan) skickas tillbaka med hjälp av den returfraktsedel du får mailad från vår kundservice.

Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum du mottog varan.

Observera att Nolhaga Hem inte har någon möjlighet att lösa ut paket hos postombud.

När du som Kund returnerar varor till oss är det du som betalar returfrakten. Vid retur kontaktar du vår kundtjänst på kundservice@nolhagahem.se. Ange namn, kontaktuppgifter, webordernummer och vilka varor du vill returnera. Vi mailar dig en fraktsedel tillbaka med vilken retur ska skickas tillbaka. Retursedeln fäster du på paketet, som du lämnar in hos ditt ombud. 

 

Du ansvarar för varan tills den har kommit tillbaka till Nolhaga Hem. Vi rekommenderar därför att du förpackar varan väl, i varans originalförpackning med tillhörande inneremballage. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som Kund.

 

Returkostnad per kolli:

Upp till 3 kg: 79 kr

3–5 kg: 99 kr

Över 5 kg eller över 120 cm långt: 199 kr.

Vid returer av skrymmande produkter kan kostnaden vara högre beroende på paketets storlek och volym. Vid retur av möbler – se nedan.

 

Kostnaden för returfrakten dras av på din återbetalning. 

Kan du inte själv skriva ut retursedeln vi mailar ut, kan vi skriva ut den åt dig och skicka med post. Då tillkommer en avgift på 40 kr. Detta dras av på din återbetalning. 

När du som Kund ångrar ditt köp hos oss betalar vi tillbaka det belopp du har betalt för varan, inklusive eventuella leveranskostnader vid köptillfället. Vid retur av del av order återbetalas inte leveranskostnaden eller fakturaavgift, ej heller om du valt hemleverans. På det belopp som ska återbetalas har vi rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Vi betalar tillbaka beloppet snarast, dock senast inom 14 dagar från och med det datum då vi tog emot din retur. Återbetalning kommer att ske till dig via det betalningsalternativ som du valde vid köptillfället.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans. Paket som inte hämtas ut och skickas tillbaka till oss registreras per automatik som ”Ej uthämtat” och debiteras med 150 kr. (PostNords regelverk innebär att paket ska hämtas ut inom 7 dagar. DHL:s regelverk innebär att paketet ska hämtas ut inom 14 dagar).

Tar du inte emot en hemleverans debiteras du med 250 kr för hanteringskostnader som uppstår. Kostnader för leverans och hantering debiteras Nolhaga Hem av PostNord och DHL.

Om du i samband med en retur vill byta till en annan vara måste du själv som Kund göra en ny beställning via Webbplatsen.

Retur av möbler

Beträffande möbler får dessa ej ha tagits ur förpackningen. Orginalförpackningen ska vara oöppnad och i oskadat skick annars gäller ej returrätten. När det gäller möbler ska emballaget vara i samma skick som då du mottog varan, i annat fall tas varan ej tillbaka. När du vill returnera möbler du köpt hos Nolhaga Hem gäller andra returadresser. OBS: vill du returnera möbler du köpt hos Nolhaga Hem vänder du dig till Nolhaga Hems kundservice som beskrivits ovan. Du kommer att få en annan returadress då möbellagren finns på andra adresser beroende på vilket varumärke du valt. Du som kund bokar själv returfrakt samt bekostar den.

 

  1. Reklamation

    Nolhaga Hem kontrollerar förpackningar innan försändelse skickas till kund. Skulle varan trots det ändå vara trasig eller felaktig när den anländer till dig kan du självklart reklamera denna.

    Reklamationer ska göras till kundservice@nolhagahem.se

    Reklamationer som görs inom två (2) månader från det att du som kund upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Du som privatkonsument har tre (3) års reklamationsrätt på varor som du köpt hos oss.

Som kund ska du alltid ska kontakta oss med felet på varan innan du skickar tillbaka den. Vi återkommer sedan med en retursedel, om vi önskar få tillbaka varan.  När reklamerad vara har returnerats, och reklamationen godkänts, kommer vi att kompensera dig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi strävar alltid efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att vi mottagit reklamationen, men det kan ta längre tid beroende på varans art. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.

 

  1. Företagsuppgifter

HK: Nolhaga Hem AB, Skansgatan 6, 441 39 Alingsås

Telefon: 010-510 08 31 (kundtjänst)

E-post: kundservice@nolhagahem.se

Vårt organisationsnummer är 559071-4191.

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl. 09.00-16.00.

Din varukorg(0 artiklar)

Varukorgen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan
699 kr kvar till fri frakt