Stäng

Din varukorg(0)

Varukorgen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan
Nyheter varje vecka Fri frakt över 599 kr Alltid prisvärt!

1. Ångerrätt och returer

Om du vill returnera en vara har du ångerrätt inom 14 dagar från och med den dag då du har mottagit din order, i enlighet med gällande konsumentlagstiftning.

Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Kläder får provas men inte användas. Vid returer förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för eventuell värdeminskning om du har använt varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att testa varans egenskaper och funktion. När vi har fått varan i retur kontrollerar vi om den har använts på ett sådant sätt. Prisavdragets storlek bestäms i varje enskilt fall beroende på vilken värdeminskning som har uppstått på grund av hanteringen.  Observera att alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Om du vill ångra ditt köp ska du meddela oss detta inom 14 dagar efter att varan mottagits. I ditt meddelande till oss, vänligen ange:

  • Ditt namn
  • Din adress
  • Ordernummer för den vara du vill returnera
  • Artikelnummer för den vara du vill returnera
  • Orsak till returen (utövande av ångerrätt)

Du kan även använda Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt (se www.konsumentverket.se).

Meddelande om att du vill ångra ditt köp kan lämnas till vår kundtjänst genom epost till kundservice@nolhagahem.seeller per telefon till 010-510 00 810. Du kan också skicka ditt meddelande om att du vill ångra ditt köp tillsammans med en vara som du returnerar, om retur sker inom 14 dagar efter att varan mottagits.

Vid utnyttjande av ångerrätten ska varan skickas till returadressen:

Nolhaga Hem AB
Ladugårdsvägen 14
461 70 Trollhättan 

Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till oss.

Observera att Nolhaga Hem inte har någon möjlighet att lösa ut paket på postombud.

När du som Kund returnerar varor till oss är det du som betalar returfrakten och ansvarar för varan tills den har kommit fram. Vi rekommenderar därför att du förpackar varan väl, lämpligen i varans originalförpackning med tillhörande inneremballage. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som Kund. Eftersom det är du som ansvarar för returförsändelsen rekommenderar vi även att du använder dig av spårbar tjänst när du returnerar varor till oss och att du sparar ditt inlämningskvitto.

När du som Kund ångrar ditt köp hos oss betalar vi tillbaka det belopp du har betalt för varan, inklusive leveranskostnader. Vid retur av del av order återbetalas inte leveranskostnaden.  På det belopp som ska återbetalas har vi rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Vi betalar tillbaka beloppet snarast, dock senast inom 14 dagar från och med det datum då vi tog emot ditt meddelande om utövande av ångerrätten. Vi förbehåller oss dock rätten att vänta med återbetalningen till dess att vi tagit emot varan eller du har visat att varan har skickats tillbaka, t.ex. genom ett inlämningskvitto. Återbetalning kommer att ske till dig via det betalningsalternativ som du valde vid köpet, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Om du i samband med en retur vill byta till en annan vara måste du själv som Kund göra en ny beställning via Webbplatsen.

2. Reklamation

Nolhaga Hem garanterar att varje försändelse undersöks innan den skickas till kund. Skulle varan trots det ändå vara trasig eller felaktig när den anländer till dig kan du självklart reklamera detta.

Reklamationer ska göras till kundservice@nolhagahem.se

Om du vill göra gällande fel i beställd vara så ska du kontakta oss så snart felet upptäckts. Reklamationer som görs inom två (2) månader från det att du som kund upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Om du är konsument har du tre (3) års reklamationsrätt på varor som du köpt hos oss.

När reklamerad vara har returnerats (sker på samma sätt som en retur vid utövande av ångerrätten, med den skillnaden att reklamation ska anges som returorsak) och reklamationen godkänts kommer vi att kompensera dig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi strävar alltid efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att vi mottagit reklamationen, men det kan ta längre tid beroende på varans art. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.

 

3. Företagsuppgifter

Nolhaga Hem AB, Östra Vattugränd 7, 441 30 Alingsås

Telefon: 010-510 00 810 (kundtjänst)

e-post: kundservice@nolhagahem.se

Vårt organisationsnummer är 559071-4191.

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl. 09.00-16.00.

 

 

Standardvy | Byt till Mobil vy