Nyheter varje vecka Fraktfritt från 699 kr Alltid prisvärt

Allmänna Köpvillkor

Version 2024:1 gäller från och med mars 2024

1. Allmänt

Dessa allmänna köpvillkor (”Villkoren”) gäller när du som kund (”Kund”/”Kunden”) gör en beställning via webbplatsen www.nolhagahem.se och därtill hörande sidor (”Webbplatsen”). Avtal ingås mellan dig och Nolhaga Hem AB, organisationsnummer 559071-4191, (”Nolhaga Hem”). Utförliga kontaktuppgifter till Nolhaga Hem framgår nedan under punkten 16.  Mer utförlig information om Nolhaga Hem finns på Webbplatsen. 

Nolhaga Hem reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information om att en vara finns i lager. Nolhaga Hem har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Kund har beställt så kommer Nolhaga Hem naturligtvis att meddela Kunden om detta och invänta Kundens godkännande av det korrigerade priset innan Nolhaga Hem fortsätter att hantera beställningen.

Nolhaga Hem AB reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet.

All bildinformation på Webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor du erhåller eller varans exakta utseende. Nolhaga Hem ansvarar inte för information på Webbplatsen som kommer från en tredje part.

Obs! Eftersom alla bildskärmar är olika inställda kan man inte använda bilderna som exakt färgreferens. Vi arbetar för att komma så nära verkligheten som det är möjligt men färgen kan ändå uppträda annorlunda på annan bildskärm. Färgbeskrivningarna bör endast ses som vägledande.


Länkar på www.nolhagahem.se möjliggör att du också lämnar denna server. De länkade webbplatserna utanför nolhagahem.se kontrolleras inte av Nolhaga Hem, och Nolhaga Hem bär således inget som helst ansvar för innehållet på dessa webbplatser.

För att kunna beställa på Webbplatsen måste du ha fyllt 18 år. Nolhaga Hem accepterar, i enlighet med svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år. Nolhaga Hem förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning (t.ex. om du uppgivit felaktiga personuppgifter).

 

  1. Köpinformation

För att kunna göra ett köp via Webbplatsen måste Kunden acceptera Villkoren och bekräfta att Kunden tagit del av vår Dataskyddspolicy. Genom att acceptera Villkoren förbinder Kunden sig att följa Villkoren i sin helhet. 

Ett avtal om köp ingås först när Nolhaga Hem skriftligen bekräftat beställningen till den e-postadress som Kunden har uppgett i sin beställning. Nolhaga Hem uppmanar Kunden att spara orderbekräftelsen för eventuella kontakter med Nolhaga Hems kundservice.

Din beställning kommer att skickas från vårt lager. Eventuella ändringar och tillägg till din beställning måste göras innan din beställning har hanterats och skickats från oss. Om du upptäcker några felaktigheter i din beställning är det viktigt att du omgående kontaktar vår kundservice för att, om möjligt, ändra din beställning.

Om Nolhaga Hem i efterhand upptäcker att vi på grund av orsak som ligger utanför vår kontroll inte kan leverera de beställda produkterna (t.ex. för att försändelsen försvunnit under transporten) får Nolhaga Hem häva beställningen. Nolhaga Hem kommer i sådant fall att informera dig och återbetala vad du eventuellt redan har betalt. Återbetalning kommer att ske till dig via det betalningsalternativ som du valde vid köpet.

Fraktbolagen har en handläggningstid på upp till en månad för reklamationer. Återbetalning sker då ärendet hanterats av fraktbolaget.

  1. Priser 

Vid beställning via Webbplatsen gäller de priser som anges på Webbplatsen.

Vi förbehåller oss rätten att justera priser vid förändrade faktorer som vi inte råder över. Exempelvis förändring av moms, valuta, avgifter, punktskatter och/eller onormalt stora förändringar av inköpspriser. Vi reserverar oss även för prisfel på vår webbplats. Vid uppenbart felaktigt prissatta produkter förbehåller sig Nolhaga Hem rätten att annullera beställningen.

Alla priser på webbshopen anges i SEK och inkluderar moms (25 %). Priserna inkluderar inte betalnings- eller fraktavgifter, som anges separat.

Nolhaga Hem erbjuder fri frakt på alla beställningar över 699 kr. På beställningar under 699 kr tillkommer en fraktkostnad från 59 kr (inkl. moms) om inget annat anges i kassan. Större möbler och större mattor har som regel alltid fri frakt då denna är inräknad i priset.

 

  1. Betalning

I samarbete med Svea Ekonomi AB erbjuder vi betalning via kort, Swish, fakturabetalning, delbetalning, samt direktbetalning via internetbank. Denna betallösning kallas för Svea Checkout. Genom att lämna dina uppgifter i kassan godkänner du Sveas allmänna villkor. Genom att klicka på "köp" i kassan godkänner du butikens allmänna villkor.

Kortbetalning

Betalning med kort sker enligt gällande regler för onlinebetalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.
Vi accepterar Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid köptillfället.

Swish

För betalning med Swish samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. Du betalar snabbt, enkelt och säkert genom att verifiera din betalning med Mobilt BankID.

Faktura

För att handla med faktura måste du ange ditt personnummer respektive organisationsnummer om du handlar för ett företag. För att få handla med faktura måste du vara över 18 år och vara folkbokförd i Sverige. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan. Om en kreditupplysning tas, kommer en kopia att skickas till dig. Betalningstiden för faktura är 30 dagar för privatpersoner respektive 30 dagar för företag från fakturadatum, en administrationsavgift om 19:- tillkommer. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Samtliga fakturor är av oss överlåtna till Svea Ekonomi AB (publ).

Delbetalning 

Du kan även välja att delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att i kassan kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet när som helst innan förfallodag. För att få delbetala måste du vara över 18 år och vara folkbokförd i Sverige. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan. Om en kreditupplysning tas, kommer en kopia att skickas till dig.

Delbetalningsexempel: Effektiv ränta vid köp på 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr = 10,55 %.

Direktbetalning via internetbank

För direktbetalning via internetbank sker betalningen via Trustly. Trustly stödjer svenska banker och är kostnadsfritt för dig som kund. Vid betalning kopplas du automatiskt vidare till din internetbank där du loggar in och godkänner transaktionen. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

 

  1. Säkerhet vid betalningar 

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) som är säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder 3D Secure – den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet. Det är en standard framtagen av Visa och Mastercard med avsikt att på ett säkert sätt validera dig som konsument när du handlar på nätet.

 

  1. Leveranstid och dröjsmål i leverans

Den förväntade leveranstiden framgår av respektive produkts informationstext på Webbplatsen. Leveranstiden är vanligtvis 2-5 arbetsdagar från det att Nolhaga Hem skriftligen bekräftat beställningen. När det gäller möbler framgår leveranstiden på produktnivå på nolhagahem.se. Även övriga beställningsvaror kan ha längre leveranstid, vilket framgår i texten på produktnivå.

Vid eventuell leveransförsening meddelas Kund via e-post eller telefon. Om inte annat särskilt avtalats eller meddelats och en leverans tar mer är 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som Kund har du rätt att häva köpet.

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill häva ett köp av en försenad vara, vänligen kontakta vår kundtjänst.

 

  1. Transport / leverans

Transport sker med hjälp av PostNord eller DHL. Vid köp av möbler kan andra fraktbolag användas.

Vi använder följande fraktsätt (obs – för möbler se särskilt avsnitt):

*PostNord Mypack Collect till ombud

Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe skickas en SMS-avisering. För att lösa ut försändelsen behövs SMS-avi eller de sista fyra siffrorna i kollinumret och giltig legitimation. Försändelsen ligger kvar hos postombudet i 7 dagar från ankomstdatumet. Bud visar bådas legitimation.
Paket levereras alltid till PostNords närmaste utlämningsställe i Sverige. Du kan spåra din leverans i PostNord-appen.

*PostNord MyPack Home

För MyPack Home inom Sverige erbjuds ett fördefinierat leveranstidsfönster där mottagaren behöver vara på plats för att kvittera godset. Mottagaren får information om detta i en avisering via sms/mejl eller via PostNord App. Där ges alltså förslag på leveransdag och tidsintervall samt att mottagaren alltid kommer ha möjlighet att anpassa sin leverans. Du kan tex välja annat datum/tid, personlig leverans vid dörren eller välja att hämta ditt paket på ett av PostNords serviceställen.

OBS: Hemleverans kan ej beställas till platser/öar dit våra speditörer ej erbjuder hemleverans.

Vid kollivikt över 20kg måste leveransen delas på fler kolli. Då tillkommer ytterligare en hemleveransavgift per extra kolli.

Större ordrar packar vi så långt det är möjligt i återanvända kartonger från våra leverantörer! På så sätt minskar vi vår klimatpåverkan och bidrar till en hållbar framtid. Genom att använda kartongen en gång till istället för att slänga den minskar vi vår klimatbelastning, eftersom det är bättre att återanvända än att återvinna ur klimatsynpunkt. Samtidigt bidrar vi till minskad produktion av nya kartonger, vilket sparar på naturens resurser.

PostNord MyPack Home lämnas ut mot kvittens. Mottagaren, som inte behöver vara den adresserade personen, signerar en fysisk eller elektronisk avi. Är mottagaren inte hemma vid leveranstillfället aviseras mottagaren om hur paketet kan erhållas.

Vid eventuella transportskador, anmäl så fort som möjligt och utan dröjsmål till PostNord. Transportföretagets kontaktuppgifter är https://www.postnord.se/kundservice/kontakta-oss

DHL Paketombud

Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe skickas en SMS-avisering. För att lösa ut försändelsen behövs SMS-avi eller de sista fyra siffrorna i kollinumret och giltig legitimation. Försändelsen ligger kvar hos postombudet i 7 dagar från ankomstdatumet. Bud visar bådas legitimation.

* DHL Hemleverans

Flexibel hemleverans med kvittens inom 1-2 arbetsdagar. Full spårbarhet i realtid och leveransfönster >60 min.

SMS-avisering med tracking eller val av paketbox ifall du inte kan vara hemma. Ifall du skulle missa hemleveransen levereras paketet till närmaste DHL ombud för utlämning.

OBS: Hemleverans kan ej beställas till platser/öar dit DHL:s speditörer ej erbjuder hemleverans.

Vid kollivikt över 20kg måste leveransen delas på fler kolli. Då tillkommer ytterligare en hemleveransavgift per extra kolli.

 

Möbler

Alla möbler skickas med hemleverans. Hemleverans av möbler & stora mattor innebär fraktfritt till tomtgräns. Mot en extra avgift erbjuder vissa transportföretag hjälp med inbärning. Önskar du inbärning; kontakta vår kundservice (kundservice@nolhagahem.se).

OBS: Hemleverans kan ej beställas till platser/öar dit våra speditörer ej erbjuder hemleverans. Se också särskilt avsnitt om möbler under rubriken Retur/öppet köp.

Om du som kund ej tar emot hemleverans på avtalad tid tillkommer fraktbolagets kostnad för ytterligare en utkörning, vilket faktureras dig som kund i efterhand.

 

  1. Ej uthämtat paket

För ej uthämtat paket hos ombud debiteras en avgift om 150 kr för att täcka Nolhaga Hems frakt- och hanteringskostnader (avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och faktisk hanteringskostnad). Om du ångrat ditt köp efter att det har skickats från oss måste du hämta ut paketet från postombudet och returnera det (returfrakten står du själv för – se tillvägagångssätt under rubriken Ångerrätt och returer). Paket som inte hämtas ut och skickas tillbaka till oss registreras per automatik som ”Ej uthämtat” och debiteras med 150 kr.

Om du ej tagit emot hemleverans tillkommer en kostnad på 250 kr för att täcka Nolhaga Hems frakt och hanteringskostnader (avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och faktisk hanteringskostnad). 

Beträffande uteblivet mottagande av hemeleverans av möbler; se under avsnitt Möbler ovan.

 

  1. Ångerrätt och returer
  1. Ångerrätt och returer

Om du vill returnera en vara har du ångerrätt. Du ska då inom 14 dagar från och med den dag då du har hämtat ut din order, i enlighet med gällande konsumentlagstiftning, returnera varan/varorna. Beställningsvaror med längre leveranstid, ofta producerade utifrån din beställning utöver ordinarie sortiment, samt måttbeställda varor särskilt tillskurna för dig som kund, kan ej returneras. Ångerrätten är ej tillämplig för företag.

Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Detta gäller ej hygienartiklar som textilier i sängen – se nedan. Kläder får provas men inte användas.

Följande information ska medfölja din retur:

  • Ditt namn
  • Din adress
  • Ordernummer för den vara du vill returnera
  • Artikelnummer för den vara du vill returnera
  • Orsak till returen (utövande av ångerrätt)

Du kan även använda Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt (se www.konsumentverket.se).

Har du frågor angående ditt ångrade köp kontaktas vår kundservice genom e-post till kundservice@nolhagahem.se eller per telefon till 010-510 08 31. 

Vid returer förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för eventuell värdeminskning om du har använt varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att testa varans egenskaper och funktion eller på annat sätt förstört varan eller dess emballage så den ej till fullt pris kan säljas till annan. 

Detta gäller inte så kallade hygienartiklar såsom underlakan, täcken, sovkuddar, påslakan, plastad frotté, örngott, sängtoppar, madrasskydd, sängkappor, överkast och liknande. Dessa får ej tas ur sin förpackning. Färg och kvalitet kan kontrolleras genom att öppna fliken utan att ta ur varan ur förpackningen. Returneras varan i annat skick kan återbetalning ej ske.

När vi har fått varan i retur kontrollerar vi om den har använts, förstörts eller smutsats ner. Prisavdragets storlek bestäms i varje enskilt fall beroende på vilken värdeminskning som har uppstått på grund av hanteringen alternativt uteblir återbetalning om varan är i sådant skicka att den ej går att sälja igen. Observera att alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalförpackningen i en annan förpackning. Den ursprungliga banderollen och varans emballage ska vara oskadat.

Vid utnyttjande av ångerrätten ska varan (utom möbler – se nedan) skickas tillbaka med hjälp av den returfraktsedel du får mailad från vår kundservice. Har du valt Mypack Collect får du en QR-kod skickad som du visar hos ditt postombud. Har du valt DHL eller hemleverans får du en returfraktsedel mailad, som du får skriva ut och sätta på paketet.

Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum du mottog varan.

Observera att Nolhaga Hem inte har någon möjlighet att lösa ut paket hos postombud.

När du som Kund returnerar varor till oss är det du som betalar returfrakten. Vid retur kontaktar du vår kundtjänst på kundservice@nolhagahem.se. Ange namn, kontaktuppgifter, webordernummer och vilka varor du vill returnera. Vi mailar dig en fraktsedel tillbaka med vilken retur ska skickas tillbaka. 

Du ansvarar för varan tills den har kommit tillbaka till Nolhaga Hem. Vi rekommenderar därför att du förpackar varan väl, i varans originalförpackning med tillhörande inneremballage. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som Kund.

 

Returkostnad per kolli:

Upp till 3 kg: 79 kr

3–5 kg: 99 kr

Över 5 kg eller över 120 cm långt: 199 kr.

Vid returer av skrymmande produkter kan kostnaden vara högre beroende på paketets storlek och volym. Vid retur av möbler – se nedan.

Kostnaden för returfrakten dras av på din återbetalning. 

När du som Kund ångrar ditt köp hos oss betalar vi tillbaka det belopp du har betalt för varan. Observera att vi inte återbetalar din ursprungliga fraktkostnad vid en retur. På det belopp som ska återbetalas har vi rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Vi betalar tillbaka beloppet snarast, dock senast inom 14 dagar från och med det datum då vi tog emot din retur. Återbetalning kommer att ske till dig via det betalningsalternativ som du valde vid köptillfället.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans. Paket som inte hämtas ut och skickas tillbaka till oss registreras per automatik som ”Ej uthämtat” och debiteras med 150 kr. (PostNords regelverk innebär att paket ska hämtas ut inom 7 dagar. DHL:s regelverk innebär att paketet ska hämtas ut inom 14 dagar).

Tar du inte emot en hemleverans debiteras du med 250 kr för hanteringskostnader som uppstår. Kostnader för leverans och hantering debiteras Nolhaga Hem av PostNord och DHL.

Om du i samband med en retur vill byta till en annan vara måste du själv som Kund göra en ny beställning via Webbplatsen.

Retur av möbler

Beträffande möbler får dessa ej ha tagits ur förpackningen. Orginalförpackningen ska vara oöppnad och i oskadat skick annars gäller ej returrätten. När det gäller möbler ska emballaget vara i samma skick som då du mottog varan, i annat fall tas varan ej tillbaka. När du vill returnera möbler du köpt hos Nolhaga Hem gäller andra returadresser. OBS: vill du returnera möbler du köpt hos Nolhaga Hem vänder du dig till Nolhaga Hems kundservice som beskrivits ovan. Du kommer att få en annan returadress då möbellagren finns på andra adresser beroende på vilket varumärke du valt. Du som kund bokar själv returfrakt samt bekostar den.

 

  1. Reklamation

    Nolhaga Hem kontrollerar förpackningar innan försändelse skickas till kund. Skulle varan trots det ändå vara trasig eller felaktig när den anländer till dig kan du självklart reklamera denna.

    Reklamationer ska göras till kundservice@nolhagahem.se

    Reklamationer som görs inom två (2) månader från det att du som kund upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Du som privatkonsument har tre (3) års reklamationsrätt på varor som du köpt hos oss.

Som kund ska du alltid ska kontakta oss med felet på varan innan du skickar tillbaka den. Vi återkommer sedan med en retursedel, om vi önskar få tillbaka varan.  När reklamerad vara har returnerats, och reklamationen godkänts, kommer vi att kompensera dig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi strävar alltid efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att vi mottagit reklamationen, men det kan ta längre tid beroende på varans art. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.

 

  1. Företagsuppgifter

HK: Nolhaga Hem AB, Skansgatan 6, 441 39 Alingsås

Telefon: 010-510 08 31 (kundtjänst)

E-post: kundservice@nolhagahem.se

Vårt organisationsnummer är 559071-4191.

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl. 09.00-16.00.

 

  1. Reklamation

    Nolhaga Hem garanterar att varje försändelse undersöks innan den skickas till kund. Skulle varan trots det ändå vara trasig eller felaktig när den anländer till dig kan du självklart reklamera detta.

    Reklamationer ska göras till kundservice@nolhagahem.se

    Om du vill göra gällande fel i beställd vara så ska du kontakta oss så snart felet upptäckts. Reklamationer som görs inom två (2) månader från det att du som kund upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Om du är konsument har du tre (3) års reklamationsrätt på varor som du köpt hos oss.

Som kund ska du alltid kontakta oss gällande felet på varan innan du skickar tillbaka den. Vi återkommer sedan med en retursedel, om vi önskar få tillbaka varan. När reklamerad vara har returnerats och reklamationen godkänts kommer vi att kompensera dig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att vi mottagit reklamationen, men det kan ta längre tid beroende på varans art. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.

 

  1. Force Majeure

Nolhaga Hem AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, krig, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Omständigheterna ovan ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om en sådan situation skulle uppstå informerar vi dig dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än 2 månader har både Nolhaga Hem och du som Kund rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

  1. Personuppgifter

När du gör en beställning hos oss anger du personuppgifter så som t.ex. namn, adress, e-postadress, telefonnummer och i vissa fall även personnummer. Denna information behöver vi dels för att leverera varan till dig, men även för att t.ex. kunna hantera reklamationsärenden. Det är vi, Nolhaga Hem AB, 559071-4191, Skansgatan 6, 441 39 Alingsås, som är personuppgiftsansvariga. Det betyder att det är vi som är ansvariga för hur dina personuppgifter behandlas. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har i vår Dataskyddspolicy. Vi uppmanar dig att ta del av vår Dataskyddspolicy innan du delar med dig av dina personuppgifter till oss.

 

  1. Reklamspärr

Som kund kan du motsätta dig att dina personuppgifter används i marknadsföringsändamål varvid Nolhaga Hem åtar sig att införa en så kallad reklamspärr.

Anmälan om reklamspärr görs till kundservice@nolhagahem.se 

 

  1. Ändringar av Villkoren

Nolhaga Hem förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa Villkor när som helst i tiden. Ändringar gäller från det att Kund accepterat Villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på Webbplatsen), alternativt 30 dagar efter att Nolhaga Hem har informerat Kunden om ändringarna. Alla ändringar av Villkoren kommer att publiceras på Webbplatsen. Eftersom Villkoren kan komma att ändras rekommenderar Nolhaga Hem att Kunder håller sig uppdaterade på Webbplatsen regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar av Villkoren.

 

  1. Tvist

Tvister ska i första hand lösas i samförstånd med Nolhaga Hems kundtjänst.

Om tvist ej kan lösas i samförstånd med Nolhaga Hems kundtjänst kan du som kund vända dig till ARN (Allmänna Reklamationsnämnden) som du hittar mer information om på www.arn.se.

Vid eventuell tvist kommer Nolhaga Hem att följa ARN:s beslut och rekommendationer.

 

  1. Pricerunner köpgaranti

Som medlem på PriceRunner skyddas ditt köp upp till 50.000 kronor om något problem skulle uppstå. Denna Köpgaranti är kostnadsfri för dig som konsument och gäller på alla köp när du handlar hos oss. 
Köpgarantin täcker händelser där butiker inte tar sitt ansvar enligt Konsumentköplagen och löser problem inom 60 dagar. Den innefattar endast konsumenter som är bosatta i Sverige. 
För dig som inte är medlem på PriceRunner och besökt oss genom deras tjänst så kan du ändå få ditt köp omfattat av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är att inom 60 minuter registrera dig gratis på deras hemsida. Det går på ett kick! Registrera dig för PriceRunner Köpgaranti 

Om du vill att ditt köp ska omfattas av Köpgarantin så måste din beställning vara addresserad till dig som privatperson. Med Köpgarantin får du ersättning om en vara är trasig, om en enskild vara saknas vid leverans, om leverans av vara uteblir eller om varan är felaktig. 
Ersättning utgår endast för inköpskostnader, fraktkostnader och den direkta ekonomiska skada du som kund lidit. Ingen ersättning lämnas för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter. 
För fullständiga användarvillkor och lista på kategorier som ej omfattas besök PriceRunner.

 

  1. Företagsuppgifter

HK & weblager: Nolhaga Hem AB, Skansgatan 6, 441 39 Alingsås

Telefon: 010-510 08 31 (kundtjänst)

e-post: kundservice@nolhagahem.se

Vårt organisationsnummer är 559071-4191.

Vår kundservice är öppen helgfria vardagar kl. 09.00-16.00. Övrig tid hänvisar vi till vår kundtjänstmail:  kundservice@nolhagahem.se

Ärenden till kundservice hänvisas till telefon eller mail. De kan inte ställas på sociala medier då dessa inte används för kundserviceärenden.

Din varukorg(0 artiklar)

Varukorgen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan
699 kr kvar till fri frakt