Stäng

Din varukorg(0)

Varukorgen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan
Nyheter varje vecka Fri frakt över 599 kr Alltid prisvärt!

Allmänna Köpvillkor

Version 2018:1 gäller från och med maj 2018



1. Allmänt

Dessa allmänna köpvillkor (”Villkoren”) gäller när du som kund (”Kund”) gör en beställning via webbplatsen www.nolhagahem.se och därtill hörande sidor (”Webbplatsen”). Avtal ingås mellan dig och Nolhaga Hem AB, organisationsnummer 559071-4191, (”Nolhaga Hem”). Utförliga kontaktuppgifter till Nolhaga Hem framgår nedan under punkten 16.  Mer utförlig information om Nolhaga Hem finns på Webbplatsen. Villkoren är endast tillämpliga vid beställningar via Webbplatsen, för köp i butik kan andra villkor gälla.

Nolhaga Hem reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information om att en vara finns i lager. Nolhaga Hem har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Kund har beställt så kommer Nolhaga Hem naturligtvis att meddela Kunden om detta och invänta Kundens godkännande av det korrigerade priset innan Nolhaga Hem fortsätter att hantera beställningen.

Nolhaga Hem AB reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet.

All bildinformation på Webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor du erhåller eller varans exakta utseende. Nolhaga Hem ansvarar inte för information på Webbplatsen som kommer från en tredje part.

Länkar på www.nolhagahem.se möjliggör att du också lämnar denna server. De länkade webbplatserna kontrolleras inte av Nolhaga Hem och Nolhaga Hem bär således inget som helst ansvar för innehållet på dessa webbplatser.

För att kunna beställa på Webbplatsen måste du ha fyllt 18 år. Nolhaga Hem accepterar, i enlighet med svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år. Nolhaga Hem förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning (t.ex. om du uppgivit felaktiga personuppgifter).

 

2. Köpinformation

För att kunna göra ett köp via Webbplatsen måste Kunden acceptera Villkoren och bekräfta att Kunden tagit del av vår Dataskyddspolicy. Genom att acceptera Villkoren förbinder Kunden sig att följa Villkoren i sin helhet.

Ett avtal om köp ingås först när Nolhaga Hem skriftligen bekräftat beställningen till den e-postadress som Kunden har uppgett i sin beställning. Ordersbekräftelsen kommer att innehålla en länk till dessa Villkor. Nolhaga Hem uppmanar Kunden att spara orderbekräftelsen för eventuella kontakter med Nolhaga Hems kundtjänst.

Din beställning kommer att skickas från vårt lager i Trollhättan. Eventuella ändringar och tillägg till din beställning måste göras innan din beställning har hanterats och skickats från oss. Om du upptäcker några felaktigheter i din beställning är det viktigt att du omgående kontaktar vår kundtjänst för att, om möjligt, ändra i din beställning.

Om Nolhaga Hem i efterhand upptäcker att vi på grund av orsak som ligger utanför vår kontroll inte kan leverera de beställda produkterna (t.ex. för att försändelsen försvunnit under transporten) får Nolhaga Hem häva beställningen. Nolhaga Hem kommer i sådant fall omgående att informera dig och återbetala vad du eventuellt redan har betalt. Återbetalning kommer att ske till dig via det betalningsalternativ som du valde vid köpet, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning

3. Priser

Vid beställning via Webbplatsen gäller de priser som anges på Webbplatsen.

Vi förbehåller oss rätten att justera priser vid förändrade faktorer som vi inte råder över. Exempelvis förändring av moms, valuta, avgifter, punkskatter och/eller onormalt stora förändringar av inköpspriser. Vi reserverar oss även för prisfel på vår Webbplatsen. Vid uppenbart felaktigt prissatta produkter förbehåller sig Nolhaga Hem rätten att annullera beställningen.

Alla priser på Webbshoppen anges i SEK och inkluderar moms (25 %). Priserna inkluderar inte betalnings- eller fraktavgifter, som anges separat.

Nolhaga Hem erbjuder fri frakt på alla beställningar över 599 kr. På beställningar under 599 kr tillkommer en fraktkostnad på 49 kr (inkl. moms) om inget annat anges i kassan.

 

4. Betalning

Vid köp från Webbplatsen kan kund betala sin beställning via Nolhaga Hems samarbetspartner Klarna Bank AB (”Klarna”), genom Klarnas betaltjänst Klarna Checkout. I Klarna Checkout finns följande betalningsalternativ tillgängliga:

Efter att kunden har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka betalningsalternativ som finns tillgängliga för varje specifik kund. Vilka alternativ kunden erbjuds kan variera från tid till annan.

Vid kortköp accepteras köp med Visa och Mastercard.

Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du dessa Villkor samt Klarna Checkouts användarvillkor och Klarnas användning av Kundens personuppgifter enligt vad som framkommer av Klarna Checkouts användarvillkor, se följande länk: [Klarnas Villkor]

För mer information om Klarna Checkout och de betalningsalternativ som erbjuds därigenom kan du kontakta Klarna via telefon, 08-120 120 10 eller e-post, info@klarna.se,eller besöka Klarnas hemsida, www.klarna.com.

Det är Klarna som administrerar alla våra betalningar. Om du har några frågor eller t.ex. vill flytta fram förfallodatum ska du därför kontakta Klarna via det telefonnummer eller den mejladress som anges ovan.

 

5. Säkerhet vid betalningar 

För att du som Kund ska känna dig trygg när du handlar på Nolhaga Hems Webbplats samarbetar vi med Klarna för inlösen av konto-/kreditkortsbetalningar samt direktbetalningar via internetbank. Klarna garanterar snabb och säker betalning och uppfyller kraven för PCI-DSS. Säkerheten är en av de viktigaste hörnpelarna i Klarnas lösningar. Klarna är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. All information som rör din betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till Klarna och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av Nolhaga Hem.

6. Leveranstid och dröjsmål i leverans

Den förväntade leveranstiden framgår av respektive produkts informationstext på Webbplatsen. Leveranstiden är vanligtvis 2 - 5 arbetsdagar från det att Nolhaga Hem skriftligen bekräftat beställningen.

Vid eventuell leveransförsening meddelas Kund via e-post eller telefon.  Om inte annat särskilt avtalats och en leverans tar mer är 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som Kund har du rätt att häva köpet.

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill häva ett köp av en försenad vara, vänligen kontakta vår kundtjänst.

 

7. Transport

All transport sker med hjälp av PostNord.

Vi använder följande fraktsätt:

*PostNord Mypack Collect till ombud

Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe skickas en SMS-avisering. För att lösa ut försändelsen behövs SMS-avi eller de sista fyra siffrorna i kollinumret och giltig legitimation. Försändelsen ligger kvar hos postombudet i 14 dagar från ankomstdatumet. Bud visar bådas legitimation.

Paket levereras alltid till PostNords närmaste utlämningsställe i Sverige

 

*PostNord Brev/Varubrev

För beställningar med mindre vikt och volym används varubrev och levereras direkt i din brevlåda. Är försändelsen för stor för att kunna delas ut i din postlåda/brevinkast så blir den aviserad via SMS för utlämning hos ditt närmsta postombud. Försändelsen ligger kvar hos postombudet 14 dagar från ankomstdatumet.

Vid eventuella transportskador, anmäl så fort som möjligt och utan dröjsmål till PostNord. Transportföretagets kontaktuppgifter är https://www.postnord.se/kundservice/kontakta-oss

 

8. Ej uthämtat paket

För alla ej uthämtade paket debiteras en avgift om 150 kr för att täcka Nolhaga Hems frakt och hanteringskostnader (avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och faktisk hanteringskostnad). Om du ångrat ditt köp efter att det har skickats från oss måste du hämta ut paketet från postombudet och returnera det (returfrakten står du själv för). Paket som inte hämtas ut och skickas tillbaka till oss registreras per automatik som ”Ej uthämtat” och debiteras med 150 kr.

 

9. Ångerrätt och returer

Om du vill returnera en vara har du ångerrätt inom 14 dagar från och med den dag då du har mottagit din order, i enlighet med gällande konsumentlagstiftning.

Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Kläder får provas men inte användas. Vid returer förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för eventuell värdeminskning om du har använt varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att testa varans egenskaper och funktion. När vi har fått varan i retur kontrollerar vi om den har använts på ett sådant sätt. Prisavdragets storlek bestäms i varje enskilt fall beroende på vilken värdeminskning som har uppstått på grund av hanteringen.  Observera att alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Om du vill ångra ditt köp ska du meddela oss detta inom 14 dagar efter att varan mottagits. I ditt meddelande till oss, vänligen ange:

  • Ditt namn
  • Din adress
  • Ordernummer för den vara du vill returnera
  • Artikelnummer för den vara du vill returnera
  • Orsak till returen (utövande av ångerrätt)

Du kan även använda Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt (se www.konsumentverket.se).

Meddelande om att du vill ångra ditt köp kan lämnas till vår kundtjänst genom epost till kundservice@nolhagahem.seeller per telefon till 010-510 00 810. Du kan också skicka ditt meddelande om att du vill ångra ditt köp tillsammans med en vara som du returnerar, om retur sker inom 14 dagar efter att varan mottagits.

Vid utnyttjande av ångerrätten ska varan skickas till returadressen:

Nolhaga Hem AB
Ladugårdsvägen 14
461 70 Trollhättan 

Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till oss.

Observera att Nolhaga Hem inte har någon möjlighet att lösa ut paket på postombud.

När du som Kund returnerar varor till oss är det du som betalar returfrakten och ansvarar för varan tills den har kommit fram. Vi rekommenderar därför att du förpackar varan väl, lämpligen i varans originalförpackning med tillhörande inneremballage. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som Kund. Eftersom det är du som ansvarar för returförsändelsen rekommenderar vi även att du använder dig av spårbar tjänst när du returnerar varor till oss och att du sparar ditt inlämningskvitto.

När du som Kund ångrar ditt köp hos oss betalar vi tillbaka det belopp du har betalt för varan, inklusive leveranskostnader. Vid retur av del av order återbetalas inte leveranskostnaden.  På det belopp som ska återbetalas har vi rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Vi betalar tillbaka beloppet snarast, dock senast inom 14 dagar från och med det datum då vi tog emot ditt meddelande om utövande av ångerrätten. Vi förbehåller oss dock rätten att vänta med återbetalningen till dess att vi tagit emot varan eller du har visat att varan har skickats tillbaka, t.ex. genom ett inlämningskvitto. Återbetalning kommer att ske till dig via det betalningsalternativ som du valde vid köpet, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Om du i samband med en retur vill byta till en annan vara måste du själv som Kund göra en ny beställning via Webbplatsen.

10. Reklamation

Nolhaga Hem garanterar att varje försändelse undersöks innan den skickas till kund. Skulle varan trots det ändå vara trasig eller felaktig när den anländer till dig kan du självklart reklamera detta.

Reklamationer ska göras till kundservice@nolhagahem.se

Om du vill göra gällande fel i beställd vara så ska du kontakta oss så snart felet upptäckts. Reklamationer som görs inom två (2) månader från det att du som kund upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Om du är konsument har du tre (3) års reklamationsrätt på varor som du köpt hos oss.

När reklamerad vara har returnerats (sker på samma sätt som en retur vid utövande av ångerrätten, med den skillnaden att reklamation ska anges som returorsak) och reklamationen godkänts kommer vi att kompensera dig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi strävar alltid efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att vi mottagit reklamationen, men det kan ta längre tid beroende på varans art. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning

 

11. Force Majeure

Nolhaga Hem AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Omständigheterna ovan ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om en sådan situation skulle uppstå informerar vi dig dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än 2 månader har både Nolhaga Hem och du som Kund rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

12. Personuppgifter

När du gör en beställning hos oss anger du personuppgifter så som t.ex. namn, adress, e-postadress, telefonnummer och i vissa fall även personnummer. Denna information behöver vi dels för att leverera varan till dig, men även för att t.ex. kunna hantera reklamationsärenden. Det är vi, Nolhaga Hem AB, 559071-4191, Östra Vattugränd 7, 441 30 Alingsås, som är personuppgiftsansvariga. Det betyder att det är vi som är ansvariga för hur dina personuppgifter behandlas. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har i vår Dataskyddspolicy. Vi uppmanar dig att ta del av vår Dataskyddspolicy innan du delar med dig av dina personuppgifter till oss.

 

13. Reklamspärr

Som kund kan du motsätta dig att dina personuppgifter används i marknadsföringsändamål varvid Nolhaga Hem åtar sig att införa en så kallad reklamspärr.

Anmälan om reklamspärr görs till kundservice@nolhagahem.se eller på telefon 010-510 00 810.

 

14. Ändringar av Villkoren

Nolhaga Hem förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa Villkor när som helst i tiden. Ändringar gäller från det att Kund accepterat Villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på Webbplatsen), alternativt 30 dagar efter att Nolhaga Hem har informerat Kunden om ändringarna. Alla ändringar av Villkoren kommer att publiceras på Webbplatsen. Eftersom Villkoren kan komma att ändras rekommenderar Nolhaga Hem att Kunder håller sig uppdaterade på Webbplatsen regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar av Villkoren.

 

15. Tvist

Tvister ska i första hand lösas i samförstånd med Nolhaga Hems kundtjänst.

Om tvist ej kan lösas i samförstånd med Nolhaga Hems kundtjänst kan du som kund vända dig till ARN (Allmänna Reklamationsnämnden) som du hittar mer information om på www.arn.se.

Vid eventuell tvist kommer Nolhaga Hem att följa ARN:s beslut och rekommendationer.

 

16. Företagsuppgifter

Nolhaga Hem AB, Östra Vattugränd 7, 441 30 Alingsås

Telefon: 010-510 00 810 (kundtjänst)

e-post: kundservice@nolhagahem.se

Vårt organisationsnummer är 559071-4191.

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl. 09.00-16.00.

 

Standardvy | Byt till Mobil vy