Stäng

Din varukorg(0)

Varukorgen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan
Nyheter varje vecka Fri frakt över 599 kr Alltid prisvärt!

Leveransinformation

1. Leveranstid och dröjsmål i leverans

Den förväntade leveranstiden framgår av respektive produkts informationstext på Webbplatsen. Leveranstiden är vanligtvis 2 - 5 arbetsdagar från det att Nolhaga Hem skriftligen bekräftat beställningen.

Vid eventuell leveransförsening meddelas Kund via e-post eller telefon.  Om inte annat särskilt avtalats och en leverans tar mer är 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som Kund har du rätt att häva köpet.

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill häva ett köp av en försenad vara, vänligen kontakta vår kundtjänst.

 

2. Transport

All transport sker med hjälp av PostNord.

Vi använder följande fraktsätt:

*PostNord Mypack Collect till ombud

Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe skickas en SMS-avisering. För att lösa ut försändelsen behövs SMS-avi eller de sista fyra siffrorna i kollinumret och giltig legitimation. Försändelsen ligger kvar hos postombudet i 14 dagar från ankomstdatumet. Bud visar bådas legitimation.

Paket levereras alltid till PostNords närmaste utlämningsställe i Sverige

 

*PostNord Brev/Varubrev

För beställningar med mindre vikt och volym används varubrev och levereras direkt i din brevlåda. Är försändelsen för stor för att kunna delas ut i din postlåda/brevinkast så blir den aviserad via SMS för utlämning hos ditt närmsta postombud. Försändelsen ligger kvar hos postombudet 14 dagar från ankomstdatumet.

Vid eventuella transportskador, anmäl så fort som möjligt och utan dröjsmål till PostNord. Transportföretagets kontaktuppgifter är https://www.postnord.se/kundservice/kontakta-oss

 

3. Ej uthämtat paket

För alla ej uthämtade paket debiteras en avgift om 150 kr för att täcka Nolhaga Hems frakt och hanteringskostnader (avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och faktisk hanteringskostnad). Om du ångrat ditt köp efter att det har skickats från oss måste du hämta ut paketet från postombudet och returnera det (returfrakten står du själv för). Paket som inte hämtas ut och skickas tillbaka till oss registreras per automatik som ”Ej uthämtat” och debiteras med 150 kr.

 

4. Företagsuppgifter

Nolhaga Hem AB, Östra Vattugränd 7, 441 30 Alingsås

Telefon: 010-510 00 810 (kundtjänst)

e-post: kundservice@nolhagahem.se

Vårt organisationsnummer är 559071-4191.

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl. 09.00-16.00.

 

 

Standardvy | Byt till Mobil vy