Stäng
Nyheter varje vecka Fraktfritt från 599 kr Alltid prisvärt

Leveransinformation

1. Leveranstid och dröjsmål i leverans

Den förväntade leveranstiden framgår av respektive produkts informationstext på Webbplatsen. Leveranstiden är vanligtvis 2 - 5 arbetsdagar från det att Nolhaga Hem skriftligen bekräftat beställningen om ej annan leveranstid framgår vid produktinformationen.

Vid eventuell leveransförsening meddelas Kund via e-post eller telefon. Om inte annat särskilt avtalats eller framgått i samband med köp, och en leverans tar mer är 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som Kund har du rätt att häva köpet.

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill häva ett köp av en försenad vara, vänligen kontakta vår kundtjänst.

 

2. Transport

All transport sker med hjälp av PostNord. Vid köp av möbler kan andra fraktbolag användas. 

Vi använder följande fraktsätt:

*PostNord Mypack Collect till ombud

Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe skickas en SMS-avisering. För att lösa ut försändelsen behövs SMS-avi eller de sista fyra siffrorna i kollinumret och giltig legitimation. Försändelsen ligger kvar hos postombudet i 7 dagar från ankomstdatumet. Bud visar bådas legitimation.

Paket levereras alltid till PostNords närmaste utlämningsställe i Sverige.

Observera att Postnord MyPack Collect till postbox kräver att Du legitimerar Dig med Bank-ID. Har Du inte detta kan Du inte välja ombud med postbox.

*Mypack Home

Paketet/paketen levereras till mottagarens dörr på överenskommen leveransdag och tidsintervall helgfri måndag-fredag. En avgift per kolli. Aviseringen sker antingen via sms eller e-post. OBS: Hemleverans kan ej beställas till platser/öar dit våra speditörer ej erbjuder hemleverans.

PostNord MyPack Home lämnas ut mot kvittens. Mottagaren, som inte behöver vara den adresserade personen, signerar en fysisk eller elektronisk avi. Är mottagaren inte hemma vid leveranstillfället aviseras mottagaren om hur paketet kan erhållas.

Vid eventuella transportskador, anmäl så fort som möjligt och utan dröjsmål till PostNord. Transportföretagets kontaktuppgifter är https://www.postnord.se/kundservice/kontakta-oss

Större ordrar packar vi så långt det är möjligt i återanvända kartonger från våra leverantörer! På så sätt minskar vi vår klimatpåverkan och bidrar till en hållbar framtid. Genom att använda kartongen en gång till istället för att slänga den minskar vi vår klimatbelastning, eftersom det är bättre att återanvända än att återvinna ur klimatsynpunkt. Samtidigt bidrar vi till minskad produktion av nya kartonger, vilket sparar på naturens resurser.

* Möbler skickas alltid med hemleverans. OBS: Hemleverans kan ej beställas till platser/öar dit våra speditörer ej erbjuder hemleverans.

3. Ej uthämtat paket

För alla ej uthämtade paket debiteras en avgift om 150 kr för att täcka Nolhaga Hems frakt och hanteringskostnader (avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt vi debiteras för och faktisk hanteringskostnad). Om du ångrat ditt köp efter att det har skickats från oss måste du hämta ut paketet från postombudet och returnera det (returfrakten står du själv för). Paket som inte hämtas ut och skickas tillbaka till oss registreras per automatik som ”Ej uthämtat” och debiteras med 150 kr.

Om du ej tagit emot hemleverans tillkommer en kostnad på 250 kr. för att täcka Nolhaga Hems frakt och hanteringskostnader (avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och faktisk hanteringskostnad). 

 

4. Företagsuppgifter

HK & weblager: Skansgatan 6, 441 39 Alingsås

Telefon: 010-510 08 31 (kundtjänst)

e-post: kundservice@nolhagahem.se

Vårt organisationsnummer är 559071-4191.

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar kl. 09.00-16.00.

 

 

Din varukorg(0 artiklar)

Varukorgen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan
599 kr kvar till fri frakt